Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Tuesday, August 10, 2010

Terima kasih Ya Tuhan

sayu sungguh hati ini...tatkala bergema bunyi bedilan petang tadi...
itu menandakan esok semua warga Islam akan memulakan salah satu daripada ibadah mereka.....BERPUASA.

hati kecil ini terasa sedih....mengenangkan orang yang tersayang....nun jauh di sana.
sudah masuk 6 thn....berpuasa tanpanya....

hati ini sebenarnya sedang terluka....
mengenangkan kisah yang sentiasa berulang2....
pisang tidak lagi 2 kali berbuah...tetapi berkali2...
entah di mana silapku...

akukah yang salah...??
akukah yang bodoh...???
akukah yang terlalu mengikut kehendaknya...???
sehinggakan hati ini sentiasa dilukai...dan terus dilukai....

apa dosaku...??
ampunkan aku andai benar aku membuat kesilapan...


Tuhan ingin benar menduga aku tatkala kita semua meniti bulan mulia...
aku berharap semoga bulan ini dapat membuat aku sentiasa tabah...
tabah dalam menghadapi dugaan hidup...

atau senandainya...aku tidak layak untuk menikmati kebahagian yang sebenarnya....
hanya ditakdirkan untuk menitis air mata....

aku penat...
aku letih....
sentiasa dirudung kekecewaan...
sehinggakan takut untuk menerima kegembiraan lagi....



Tuhanku....
andai benar ini takdirmu...
aku terima...
terima dengan penuh kepasrahan...
semoga engkau sentiasa menguatkan keimananku terhadapMu....
sentiasa ingat padaMu...
sentiasa berwaspada.....dalam mengenali orang di sekelilingku...
biarlah aku tidak akan memiliki cinta dunia...
asalkan aku dapat memiliki cinta sejati dariMu


terima kasih Ya Tuhan....kerana sentiasa mempermudahkan aku...
mungkin ini yang terbaik untukku...
aku redha walau hati ini remuk sekali pun...
asalkan aku mendapat kebaikan untuk hari2 esok...

terima kasih Ya Tuhan......

No comments:

Post a Comment