Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Saturday, August 27, 2011

Sebulan-Ku



Citer kali ni xdok kene mengena dengan orang lain...
Kisah aku semata-mata.....
Kalau ade tersangkut ke...lebih kurang ke...
Ada aku kesah...????
Hahahaha.....(jahat la aku nih..)


Sebulan di bulan Ramadhan......

Rutin harianku...

Kte start dengan bangun sahur k...


Masa bersahur - terkejar-kejar sediakan hidangan bersahur sebab dah lewat nih..
Bangun pagi - terkejar-kejar nak gie keje sebab terlajak tido...
(tido pas solat subuh....hmmm
bestnye...:-)
Nak gie keje - terkejar-kejar nak punch kad sebab jemmmm....(huk huk huk)
Balik keje - terkejar-kejar nak balik sebab nak masak + jem sgt2
Nak berbuka - terkejar-kejar makan sebab nak smayang maghrib
Nak terawih - terkejar-kejar gie masjid sebab nak port yang best...(kalau leh nak duk bhgn tepi2 je....sakit kene kepit kaki...huhuhu)
Mse terawih - terkejar-kejar solat sebab kejar tok imam yang express rakyat... berpeluh2 siott
Mse tido - rileks kejap.....tapi kejap sgt sampai x terasa...

sebab....esok nak start balik adegan kejar- mengejar....

sesungguhnya...bulan Ramadhan memberi aku seribu DUGAAN....CABARAN....

SABAR......itu paksi utama yang aku kene ikat kuat dalam hati aku ni....

eh...ade lagi la...

malam raya....
terkejar-kejar balik dari masjid lepas takbir sebab nak siapkan bahan tuk masak pagi sok...

pagi raya...
terkejar-kejar nak gie masjid sebab rendang baru je masak....

balik smayang raya...
terkejar-kejar nak isi kuih dalam bekas...


adoooiii...x abis lagi upenye....


kalau aku tido buat selama-lamanya kerana kepenatan kejar-mengejar ....korang jgn kejutkan ye....


SELAMAT HARI RAYA.....
MAAF ZAHIR BATIN...

aku lom kawen....so, korang yang dah kawen kene bagi duit raya.....:)

No comments:

Post a Comment