Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Tuesday, April 3, 2012

sabar lah hati...



hampir 27 tahun aku diam di rumah itu.
hampir 27 tahun aku bahagia di rumah itu.
hampir 27 tahun aku menjaga rumah itu.

setelah hampir itu...aku dihimpit rasa.
sedih.kesian pada rumah itu.
kesian pada keluarga yang mendiam di rumah itu.
seolah² rumah itu bukan rumah sendiri.
aku menumpangkah di situ??


selama ini kami bahagia.
apa jua masalah kami hadapi bersama.

kini...mereka seolah² menjajah kami.
apa dosa kami?
apa salah kami?
aku cuba sabarkan hati.
ini ujian Allah untuk kami.
kekadang takut...adakah ini balasan kepada kami?
pernahkan kami berdosa kepada mereka?
atau pernahkan ibu bapa kami berdosa kepada mereka?

wahai hati..
bersabarlah.
sikit je lagi.
itulah pujukan aku pada hatiku...
juga pada keluargaku...
juga pada diriku sendiri...

biarkan mereka.
mereka juga seperti aku.
rumah mereka juga seperti rumah aku.

ALLAH YANG PUNYA!!!

No comments:

Post a Comment