Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Sunday, May 6, 2012

Ujian..???


masa aku jahil dulu, aku hidup senang. masalah tak pernah hadir. duit banyak. rumah besar. kereta besar. tapi tatkala aku mula ingin berubah. duit mula berkurang. kereta rosak. rumah naik air kalau banjir. situ rosak sini rosak.
 
banyak nye masalah. aku dah buat baik. aku dah bersedekah, tolong orang, hormat orang tua..tapi kenapa makin banyak masalah aku..??

sudah! aku nak kembali seperti dulu! malas buat baik dengan orang. sama je kalau aku buat baik pon. orang lain tak buat baik pon dengan aku!!!!
 
Allah pernah berfirman, (lebih kurang maksudnya)
Adakah benar kamu beriman selagi tidak diuji..???

justeru, jika kita ingin berhijrah tetapi menghadapi pelbagai halangan...adakah kita perlu u-turn balik niat kita untuk menjadi baik???

sebab tu hati kena kuat. benteng kena kemas. teguh. dinding kena paku kuat² kasi melekat. 
kalau kita lemah, sekali angin tiup..habis roboh rumah tangga tingkap kita. 
kuatkanlah hatimu...
jangan kau ubah niatmu walau seinci pun. 
minta tolong dengan penciptamu..


sabarkan hatimu...insya allah...allah akan membantumu..

No comments:

Post a Comment