Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Monday, January 21, 2013

Pencetus Kontroversi???


Assalamualaikum..

pemula tahun baru di tempat yang baru. meaning? department baru...mmm :)
masih ingat lagi waktu mula² menjejak kaki ke sini... aku memang gadis nakal. sentiasa nakal sehingga kini.
tak sangka..tetap sudah jawatanku.
kontroversi...mmm..bagaimana bermula???
bermula dengan t-gas..kontroversi mula menjenguk..pabila saat khidmat diperlukan di site office.
mana ada budak praktikal dari HQ kena tukar ke sana?? so...aku mulakan dengan rela hati (walaupun tiada elaun)..niat di hati untuk dapatkan kerja...sebenarnya.

alhamdulillah..dapat kerja. tapi department lain-kontorversi ke-2..tiba!
entah mulut longkang sape..difitnah kerana tidak ada tugas yang sepatutnya. aku diberi amaran oleh bos sebab dikatakan mulutku yang celupar menyebarkan cerita itu..walhal aku x berdosa pon! xpe. terima je.

akhirnya ditukarkan jugak ke post yang sepatutnya. membuat kerja dengan baik dan tulus ikhlas. suci murni..
kini setelah beberapa tahun mengerah keringat..ditukarkan pula ke deparment lain...
kontroversi baru-.tiada pengganti.
mohon rayuan dikekalkan-ditolak..

sekarang! aku keje di post baru..tapi masih dengan senyuman lamaku.
semoga tahun baru...azam baru...tempat baru..--->mungkin status baru..tapi masih dengan diriku yang asal.
aku tidak kisah dimanapun aku diletakkan...ditukarkan...difitnahkan..dilabelkan...AKU MASIH DIRIKU.

p/s: baru 3 tahun...macam² isu aku terima. kalau 30 tahun? tunggu...
kalau boleh..aku xnak tua dengan kontroversi...tapi itulah. glamer aku kan??? hahaha!!!!
sesungguhnya mulut manusia xleh ditutup...tapi kita tetap hamba Allah kan? so, biar kita je yang tutup telinga.
hanya mampu berdoa dan terus berdoa. mengapa perlu susah payah elak dihina oleh manusia sedangkan yang sepatutnya kita usaha untuk tidak hina oleh Allah.

sekian pembebelan saya. (malas nak bebel skarang tapi sekali bebel setambong berjela....)

No comments:

Post a Comment