Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Saturday, June 5, 2010

Hepi parents day....

bulan mei berlalu pergi....datang pula jun yang dinanti.....
selamat ari ibu.....selamat ari bapa..... selamat ari ibu bapa.....

seronok bila kte ada mak dan ayah. dulu masa arwah ayah aku masih ada.....aku manja sangat ngan dia. maybe sebab aku ni anak bongsu....perempuan lak tu.....jdi aku manja ngan ayah lebih dari mak.......


ke mana-mana ngan ayah. ayah aku agak tua....ramai yang kte dia tu dah macam atuk aku. ada aku kesah???? ayah aku...bkn ayah orang lain. aku tak kesah walaupun dia nampak tua....tapi hati dia cam orang muda. dapat memahami aku sebagai seorang anak. bagi aku ibu bapa aku berjaya jadikan aku seorang manusia. corakkan aku menjadi seorang insan.....



sepanjang hidup aku....ayah x pernah jentik walau sekali pun. marah tu beselah. aku ni kan anak manja....nakal...kuat bermain....selalu balik maghrib. yang rotan aku....???? MAK of course. dengan lidi nan sebatang. perggghhhh....sakit siot. tapi itulah pelajaran yang sangat bermakna bagi aku. ada mak orang lain wat camtu....zaman sekarang lagi susah....



sebab tu bila mak aku jatuh sakit lepas 2 tahun ayah meninggal.....aku tanpa rasa penat....letih.....bosan.....dapat jaga dia.....7 tahun terlantar di baringan sebelum pergi meninggalkan aku buat selama2nya. aku puas sebab dapat berbakti padanya.....
walaupun kalu diikutkan.....x sama jasanya membesarkan kami 5 beradik .....tapi aku dapat curahkan kasih sayang yang x terhingga semasa hayatnya....



terima kasih ibu....ayah....kerana melahirkan kami ke atas dunia ini....dapat melihat keindahan dunia ini.....walaupun kalian tidak sempat melihat kejayaanku....melihat aku berumahtangga....tapi aku percaya kalian dapat melihat kami dari sana.



terima kasih yang x terhingga kerana menjadikan kami manusia.....insan yang mampu berdikari....aku bangga menjadi anak kalian......

semoga kalian sentiasa dicucuri rahmat. semoga kami akan mendapat kebahagian dunia dan akhirat.....aminnnnnn

No comments:

Post a Comment