Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Wednesday, June 22, 2011

Pergi....



Kau hadir tanpa diundang...
Kau mengundang rasa marah di hatiku setiap kali aku memandangmu...
Kau datang dekat denganku tatkala kau nampak wajahku...
Aku rimas
Aku menyampah
Aku x suka
Tapi...
Kau tetap setia di sisiku..
Kau inginkan belaianku...
Matamu...
Mencairkan hatiku...

Tanpa diduga...
Dengan kuasa-Nya..
Aku menjadi pencintamu...
Aku sentiasa mencarimu...
Aku tidak berhenti memanggil namamu...

Bila balik ke rumah...
Biar perutku lapar..
Asalkan kau kenyang dahulu..
Entah kenapa kau menjadi keutamaanku...

Kau menjadi teman nontonku..
Kau menjadi teman tidurku...(tapi bukan dalam bilik la...)
Kau kubelai dan kumanja...

Namun siapa tahu..
Bila aku balik semalam..
Seperti biasa aku memanggilmu..
Tapi kau tiada...
Kau pergi entah ke mana
Kau sudah hilang...
Tiada siapa tahu ke mana pergimu...

Hati ini terasa kehilangan
Tidak pernah aku menyayangi seekor binatang seperti ini...

Oh KUCINGKU....
aku panggilmu Chacha.....

kau pergi...
pergi dariku....


p/s: siapa sangka orang yang dahulu menyampah tengok kucing mengiaw-ngiaw...
tapi sekarang telah menyayangi makhluk Allah itu....
Ya Allah....ke mana dia pergi...atau sudah tiada di dunia lagi.... :(

No comments:

Post a Comment