Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Tuesday, July 6, 2010

Aku bangga menjadi diri sendiri

hari ni....relax kit. pagi2 camnilah aku ada mood nak membebel....
geram....menyampah....aku pon xtau la apa salah aku sebenarnye.....



alkisahnye....
boring aku. selalu sgt aku sakit hati pasal dia nie....

eh...lupe lak.
alkisahnye....
beselah mamat yang selalu aku citer tu...
aku xtau la apa masalah dia sebenarnye.....
ok la...dia selalu col aku...tanya khabar....rindu la kononnye...
aku pon suke kalu dia col selalu....
tapi..........



masalahnye....tiap kali dia col mesti nak sakitkan hati aku...
apa masalah dia sebenarnye....
x banggakah dia menjadi orang melayu...???
salahkah aku menjadi kakitangan awam....???
selalu sangat dia memperlekehkan orang melayu....kakitangan awam....
naik boring jugak aku dengar...
naik kematu telinga aku nih...


kalu ada mende2 ckit..mulalah...
"gitu la orang melayu...."
"sedapnye la org kije kerajaan....rilek...adop kije...."
dia belum tahu lagi keje aku camne....



cuba la sekali dia duk kat ofis aku...tobat dia xmo dah.
bkn sume jabatan kerjanye rileks.
ok....aku akui...ada sesetengah jabatan kerajaan agak rileks....tp bukan every time...



kalu ofis aku....
nak minum air pon x sempat kalu cbuk giler....
tapi biasanye aku selalu cbuk la.
kalu aku cbuk...dia kte aku selalu cbuk.
tapi bila aku cakap ari ni aku msk ofis lewat....mulalah...
''sedapnye org keje kerajaan....buleh masuk lewat....."

x pernah fikir pon perasaan aku kalu dia cakap mcm tu....
kalu dia keje kerajaan baru dia tau....penantnye berhadapan dengan karenah manusia yang pelbagai setia hari....


keje dia lagi senang...xyah jumpa orang...penat pon penat diri sendiri je. xyah libatkan diri dengan orang lain.... jumpa pon masa nok amek bekalan n buat bayaran je...


kalau dia dapat baca luahan hati aku ni....
cubalah fikir....awak tu sendiri orang melayu...orang islam...tapi kenapa selalu nak perlekehkan orang melayu. ada salah ckit bkn nok tolong selesaikan...tapi duk cbuk cari salah orang....
x guna pergi sekolah...cari ilmu kalau x manfaatkannya....
kita orang islam...perlu tolong menolong...saling menasihati...saling memerlukan...
bukan nak jatuhkan...



mentang2 dia kerja sendiri...bisnes sendiri....duit masyuk pon banyak....suka nak perlekehkan orang macam aku nih.....



aku bangga menjadi diri sendiri....
aku orang melayu....
aku kakitangan kerajaan...

ada aku kesah....????


biar apa pon kerajaan buat...kadang2 ada betul ada salahnye....
why not kte bantu buat yang lebih baik...
betulkan apa yang silap....
buktikan apa yang benar....
bukan cari salah orang je....



suke hati mulah...nasiblah sape kawen ngan mu kekgi...
i hope me not....

(mesti la nok cari partner yang saling menyokong bkn nak perlekehkan orang je....laratlah aku nok dengor bende yang same hari2....xmo...xmo...)

No comments:

Post a Comment