Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Wednesday, July 28, 2010

Rindu......

Aku rindu .....
rindu pada suaramu......
rindu pada panggilan manjamu....
rindu sangat2.....
rindu pada wajah mulusmu....
rindu saat kenangan indah bersamamu....

bila lagi kta akan bertemu...
kasih sayangku padamu tidak dapat kugambarkan....
kemarahanmu akan kenakalanku tidak dapat kubandingkan...
dengan ajaran dan nasihat orang lain....
nasihatmu tidak dapat kulupakan...


aku rindu....
rindu sangat pada masakanmu....
rindu saat aku mandikanmu....
aku sikat rambutmu...
aku bedak mukamu....
aku urut badanmu ketika kau terasa lenguh....
aku pakaikan baju ke tubuhmu....
aku hamparkan sejadah untukmu....



sekejap sangat masaku berbakti kepadamu....
7 tahun sangat pantas berlalu...
kini kau pergi buat selamanya....
aku tidak lagi dapat excercise macam dulu lagi...
dengan menjagamu...aku berpeluh...aku sihat setiap hari....
seronok sangat...terasa puas....


terima kasih...mak...
kerana memberi aku peluang untuk menjagamu....
berbakti padamu....menunjukkan kasih sayangku padamu...
terima kasih mak....



kini..bila aku lapar....aku teringat padamu....
bila aku sunyi...aku teringat padamu....
aku sunyi sangat mak.....
terlalu sunyi....
sunyi dari kasih sayang seorang ibu....
cinta seorang mak....
belaian seorang permaisuri untuk puterinya....
aku rindu sangat2 mak.......
rindu.......

No comments:

Post a Comment