Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Friday, April 23, 2010

aku mencari....

sebut pasal jodoh... aku serahkan je ada pada Yang Berkuasa.... Yang Maha Mengetahui.


tapi kadang2... ada juga rasa di hati nak mencari seseorang yang betul2 kita suka. bukan nak rembat je sape2 yang masuk jarum.

kalau boleh.... aku nak seorang lelaki yang

----boleh berkongsi masalah ngan aku
----boleh diceritakan masalah aku di ofis ke, rumah ke
----boleh ajak aku makan bila2 masa
----boleh diajak makan ketika aku lapar
----boleh mintak duit msa aku tgh kering giler
----boleh menyusahkan diri untukku... ke mana aku nak gie dia leh hntr
----tahan ngan perangaiku yang macam2



ya Allah.... ketemukan aku ngan seorang lelaki yang

----tinggi ilmu agamanya dari aku
----baik pendidikannya lebih dari aku
----hartanya melebihi hartaku
----rupanya indah di mataku...

demand sangat ke aku nih. ada ke org camtu lam dunia ni.

entahlah. kadang2 takut untuk menerima sesiapa dalam hidupku ini.... takut dia tak tahan denganku, bosan dengan perangaiku, penat melayan karenahku....




semoga Allah mendengar rintihanku ini....


p/s: biarlah kekurangannnya dapat ku atasi dengan kelebihanku...dan kelebihannya dapat mengatasi kekuranganku.....amin

2 comments:

  1. AMIN..semoga Allah memperkenankan doa awok.saya pun nak lagu tuh jugok..Agak2 boleh dapat tak?Doakan saya gak

    ReplyDelete
  2. Insya Allah...kalu kite nok...doa sunggoh2 dapatlah tuh. cewah...
    xtau la.... kte ni nok hok molek sokmo...tp kte ni molek ke???hahaha

    ReplyDelete