Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Monday, April 5, 2010

jika itu takdirnya....




semalam.... lepas lunch...odw nak balik ofis...aku dapat satu panggilan yang mengejutkan.




"helo, angah dah xde"
"angah mana???"
"angah, anak da"
"ya Allah... kenapa? sakit apa"
"eksiden"





lepas solat zuhur.... kak aku amik aku...kitorang bergegas ke Kemaman.


dada aku dup dap... tak sangka sume ni berlaku.
dia masih muda. anaknya masih kecil.
tak tau apa yang akan jadi lepas ni... macam2 muncul dalam kepala ni.




odw nak gie sana... kitorang terserempak ngan satu eksiden.
motosikal terperosok masuk ke bawah kereta.
Ya Allah.... teruknya. tak taulah macam mana penunggang tu...




kami pon teruskan perjalanan.
sampai di sana... jenazah sudah selesai dikebumikan.
lagi pun kami dah lewat sangat.





dari penceritaan yang aku dengar.... cousin aku odw nak gie keje pagi tu.
dia nak u-turn.... kereta dari arah bertentangan meluru laju.
dahlah langgar lampu merah.... terus langgar cousin aku tu.
5 meter dia diheret....
rasanya mati di tempat kejadian.
pemandu kereta tu perempuan- pengsan.
terkejut agaknya.
tak taulah tindakan yang akan diambil...




semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh sepupuku itu...
dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...
Amin....


No comments:

Post a Comment