Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Saturday, April 3, 2010

Unpredictable

pg2 semalam..biasalah...aku gie joging. ngan kakak aku la...sape lagi.
odw nak balik... dapat panggilan tepon...a.ipar eksiden...
nasib baik dia xde apa2.... tp kete la yang sakit.
eksiden tu x teruk sgt... cuma silap sikit je kereta depan.... tapi nak wat camne...
benda nak jadi...
biarlah....
pergi repair... fuh!!! 400 melayang siot!!!
tangki pecah katanya... ketuk2 sikit.
nasib baik la ada kete satu lagi... leh la guna.



dulu... aku masih ngat...
masa mula2 nak beli kete aku tu...
ramai gak yang bangkang... akak aku kat perak plg protes la...
suruh aku simpan duit lu... beli second hand dulu.
aku nie pompuan... kalau pakai kete second... silap2 ada rosak...bukan aku reti repair2 nih.
bnyk gak nak pakai duit kan.... tol tak????



aku percaya... setiap apa yang berlaku.. pasti ada hikmahnya.
bukan aku nak melawan cakap org tua.... tp pasti Allah akan tolong aku jika aku ingin berbuat sesuatu perkara yang membawa kebaikan untukku....dan keluargaku.



aku cuma berharap Allah akan membantuku...menjaga harta yang diamanahkan untukku...
"Ya Allah... Kau bantulah aku... dalam menjaga harta yang telah diamanahkan untukku...
semoga aku akan sentiasa berada di dalam barakahmu...
dan semoga harta bendaku akan Kau pelihara sebagaimana Engkau memeliharaku....
Amin.....




xmo berlagak pandai... xmo jadi minah rempit di jalanan...
semoga sentiasa selamat ke destinasi...♥ ♥ ♥


No comments:

Post a Comment