Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Friday, April 9, 2010

Appreciate it


Baru-baru ni ada la sorang mamat ni nak berkenalan ngan aku.
So... aku terima jelah.
rupa2nya baru aku ingat... aku pernah kenal dia masa gie kem suatu ketika dulu.
nama dia pon aku tak tau... nampak cam baik.
masa di kem, kalau tak silap, dia ketua kumpulan dia.
masa tu aku kumpulan lain.
lepas kami balik kem... ada yang still keep in touch via facebook.
tapi dia ni baru je muncul setelah sekian lama.
katanya baru create... kot. baru masuk internet katakan.




ok. aku pon kamcing la ngan dia.
ari2 sms aku... kadang2 col. mcm boyfren la pulak.
dah dia baik... x kisah lah skolah tak tinggi ke... tak keje hebat2 ke... ada aku kesah.
bagi aku kalau dia ikhlas... dan ditakdirkan dia nie jodoh aku... insya Allah aku terima.








aku sentiasa berdoa supaya dipertemukan dengan lelaki yang baik.
mungkin yang lebih baik dari sebelum2 ni.
dah terlalu ramai lelaki yang aku kenal. tapi mungkin belum jodoh kot.
nak kata aku ni memilih.... mungkin jugak.
tak salah memilih kan. kita bukan nak hidup dengannya sehari dua.
kalau boleh sepanjang hayat beb...
aku berharap dapat bertemu jodoh dengan lelaki yang....
baik dari segi rupanya (tak ensem sangat pon takpe... asal sedap mata memandang)
baik dari segi hartanya (takyah la milinionaire... cukup dapat bagi aku makan je)
baik dari segi perangainya (xlah perfect sangat)
baik dari segi kerjanya (jangan penganggur sudah... asal keje yang halal)
dan yang paling penting .... baik dari segi agamanya... (xlah sampai jadi imam masjid/bilal...
cukup la dia mampu mengimamkan aku di rumah)
tu je yang aku harapkan....
di samping.... baik, tanggungjawab... n mcm2 la.. sume nak yang baik kan...





berbalik pada kisah mamat nie.
aku tak tau dia ni macam mana.
yang aku tahu dia sekolah tak tinggi kot. gayat agaknya.
aku x pasti lah... itu yang dia bgtau kat aku.
tak kisah lah... tu dia punya pasal.
yang menjadi masalah ngan aku..... bila facebook dia suka chat ngan aku... itu ok lah.
tapi bahasa dia aku tak berapa nak faham.
dia orang tganu tp speaking cam kl.
kalau dia taip.... kadang2 bersambung2.
kadang2 short form dia aku x berapa nak faham.
tu yang kdang2 aku iyakan saja... padahal aku tak faham pon.
susah sangat ke nak taip elok2....
kawan2 aku ok je. kadang2 kitorang berfacebook guna loghat tganu.
lantaklah orang luar nak faham ke x. yang penting kami faham.





al-kisahnya... malam tadi kami chating via facebook.
lepas tu ntah pape yang dia taip aku x faham.
kadang2 silap huruf... kadang2 xde titik.... main sambung je.
aku pon gtau la dia. aku ckp aku x berapa faham apa yang dia taip tu.
last2 korang tau.... dia cakap dia tau lah...dia skolah tak tinggi...bodohlah...apalah.
Macam2 ada.
aku tak bermaksud nak bagi dia terasa.
aku cuma bagitau... apa yang terbuku dalam hati aku nih
salah ke????
salah????
tak salah kan????


lepas aku offline... aku pon nak tido lah.
lepas tu dia sms aku... dahlah guna no. lain. no. sape tah.
dia mengarut macam2... kte dia budak bodoh la apalah.
dahlah aku tak berapa nak faham.
senang citer... aku mintak maaf kalau dia terasa hati.
tapi dia cakap...
" saya tak skolah tinggi...kita tak setaraf... saya harap awk faham"
tu maknanya dia dah tak nak kawan ngan aku la tu.
senang je aku jawab..."ok, lepas ni jangan sms saya lagi"
TITIK.



malas aku nak layan ngan perangai orang yang macam2 ni.
aku tau... sebenarnya dia dah tak nak kawan ngan aku kot.
dah ada awek baru la tu.... perangai orang laki bukan aku tak tau.
aku dah masak sangat la... dah macam2 orang ak pernah kenal.
tak ada effect pon kalau dia tak nak kawan ngan aku.
aku kawan ngan orang lain2.
kawan2 dia ada gak yang kawan ngan aku.
xpe lah.... you tak nak kawan ngan I sudahhhh.... I kawan ngan orang utan kat hutan sepilok tu....




mungkin benar katanya... kami tak setaraf.
mungkin dia lebih kaya dari aku.
yelah... aku ni yatim piatu piata.
harta pon xde. keje pon makan gaji je.
cukup bulan bayar hutang.
dia xpe... bisnessman. duit masyuuuukk je.
xyah berhutang. ptptn xyah bayar.
jadi betullah kami tak setaraf. ntah2 dia ...... ish. tak baik kata kat orang kan.
niway... aku doakan kawan2 aku sume berjaya.
sentiasa bahagia dan hidup dalam barakahnya.
AMINNNN....



dia yang hulurkan salam perkenalan dulu... dan dialah yang memutuskannya.
mungkin kami xde jodoh agaknya.
aku pon dah makin serik untuk jalinkan hubungan yang baru.
semoga aku akan bertemu dengan lelaki yang lebih baik lepas ni...
insya Allah


'aku tak mengharapkan kasih sehebat Rasulullah pada Khadijah'
'aku tak mendambakan cinta setulus Yusof pada Zulaikha'
'aku tak dahagakan pengorbanan seperti Shah Jehan pada Mumtaz'

aku cuma berdoa mendapat kasih sayang dari seorang lelaki yang dapat
menerimaku seadanya aku...
menghargaiku sepanjang hidupnya... membetulkan kekurangaku dengan kelebihannya...
dan menerima kelebihanku dengan kekurangannya...
menyusahkan dirinya untukku...
serta menemaniku di hari tuaku...









ADA KE????



p/s: awak dah lukakan hati saya.... sekali ludah takkan jilat balik.
tapi prinsip hidup saya... sekali berkawan kekal sepanjang hayat.

No comments:

Post a Comment