Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Thursday, April 1, 2010

Itulah Nikmat Anugerah-Nya



Dah berapa bulan aku batuk. Susah jugak nak baik nie.... tapi sekarang macam dah ok skit...
cuma kadang2 ada la jugak angin kus-kus dia datang.
dah berapa bulan aku batuk ni...aku mengalami kesukaran untuk bercakap dengan orang, kot telefon dan yang paling mustahak... susah nak mengaji (aktiviti saban malam).


selama tekakku bermasalah, kerongkongku buat hal, suaraku tidak kedengaran... aku mengaji perlahan2.
bila mengalunkan ayat2 suci tanpa irama... aku terasa terkilan.
sedih... bila tidak mampu mengalunkan irama yang sedap didengari di telinga sendiri walaupun tidak syahdu di telinga orang lain.
aku tidak gemar mengaji perlahan... biasanya suaraku akan kedengaran hampir segenap bilikku.
tetapi...
bila terjadinya perkara ini... tanpa ku minta ia berlaku... terasa tidak seronok bila melodi ayat2 suci tidak kedengaran... sunyi...sepi.



namun.. bila aku mengaji malam ini... alangkah gembiranya hati ini...
bila aku dapat bermelodi semula... walaupun kekadang tersangkut2..
tapi dapat kudengar di telingaku akan suaraku...


Ya Allah... terima kasih kerana telah kembalikan anugerahmu yang tidak terhingga ini.
walapun tidak begitu kuat dapat kualunkan...tapi aku bersyukur.
sekurang2 ketiadaannya tidak begitu lama.
aku tidak akan tinggalkan amalanku...walaupun apapun dugaan yang mendatang.
aku tau setiap ujian dari-Nya ada hikmahnya.
aku lebih mengargai alunan Al-Quran itu sekarang.
walaupun siksanya rasa bila suara dikeluarkan...tapi aku tak kisah.
yang penting aku dapat lakukannya....akan terus lakukannya...sampai bila2...
Insya Allah....






p/s: tak mengapa jika tidak menjadi qariah qlamor di dunia selebriti...tapi menjadi pembaca tegar setiap hari untuk tatapan-Nya... terkenal di sana....

No comments:

Post a Comment