Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Wednesday, April 14, 2010

Ntahlah orang jantan nih

Allo... ohayo...
Lama tol x merepek. bz skit. 2 hari berkursus. baru abih ni.
adalah masa nak membebel kejap.


kadang2 aku tak faham ngan perangai orang laki ni.
yelah.... masa dia mula2 nak berkenalan tu biasa la kan.
pas 2... bila dah kawan mula wat perangai.


kalau jumpa ngan orang kaya, bijak, pandai...
"saya tak sesuai la kawan ngan awak ni... saya kaya... masuk u mesti nak kawan ngan pompuan yang setaraf. awak miskin. walaupun masuk u tapi kerani je. apa kelas???


kalau jumpa ngan yang miskin pulak....
" saya tak layak kawan ngan awak ni... awak masuk u, pandai... saya ni orang kampung, tak bijak, sekolah pun setakat spm je...tu pun tak pass. keje tukang umah je. mana padan ngan awak...



so???

adakah salah aku orang perempuan kerana dilahirkan miskin?
atau salah aku kerana masuk u??
atau salah aku kerana tak dapat jadi pegawai? cikgu? kerja yang bergaji tinggi??
salah aku ke???



ntahlah. kalau sume lelaki demand sangat... korang tak payah berbini la.
duk dalam utan kawan ngan monyet. lagi bagus kot.






p/s: tak harapkan yang hebat sangat... cukuplah yang terbaik untuk kita...

2 comments:

  1. sabar shu....... Yakin lah akan bertemu dengan mr. R yang memang benar2 ditakdirkan Allah unk bsama mu.. Biar lambat, asal mu selamat dunia dan akhirat..:)

    ReplyDelete