Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Thursday, April 1, 2010

Hakikatnya ku terima




2 3 hari baru ni aku dalam kebengongan...
bukan sebab putus cinta ke.. putus kasih ke... org meninggal ke...
setelah big bos aku meninggal 2 bulan lebih yang lepas, aku ketiadaan bos...
walaupun sebenarnya dah lama dia bercuti kerana sakit.
mulanya kami sume sangka yang dia akan kembali bertugas... kerana memandangkan kesihatan yang semakin baik.
rupa2nya itu petanda yang dia akan meninggalkan kami buat selama2nya....



now.
dengar ura2... kami akan dapat bos baru..perempuan.
aku pon baik ngan dia. dia seorang yang smart... smart thinking, smart working, smart action...
aku suka cara dia bekerja, berbicara... lembut dalam tegas, tegas dalam lembut...
ada sifat keibuan di samping kepimpinannya.




namun... apa yang aku sangkakan tidak menjadi kenyataan. dia tidak akan menjadi ketuaku tetapi department lain... aku kecewa.
ibarat sudah jatuh ditimpa tangga.... rakan sekerja yang lebih senior daripadaku (boleh aku anggap seperti ayah @ abang- tak tua dan tak muda)... ditukarkan ke department lain...
digantikan dengan orang lain... yang lebih muda, lebih kelam kabut, lebih kecoh sebenarnya.
walaupun aku baik dengan dia... tapi aku kenal perangainya....



Setelah mendengar desas-desus dari akak2 senior....barulah aku tau citer sebenarnya.
deparmentku dengan deparment lain akan bergabung menjadi seperti suatu ketika dahulu yang telah dipisahkan.
kami akan berkongsi ketua... walaupun lelaki tetapi masih kurasa berkewibawaan...



akhirnya aku menerima kenyataan ini walaupun tidak seperti yang kuharapkan.
tetapi aku pasrah. inilah politik jabatan kerajaan... bertukar tempat tanpa dijangka.
aku sendiri pun telah bertukar department... walaupun baru 5 bulan bekerja di situ.


Insya Allah... aku akan berusaha dengan lebih gigih.
walau siapa pun ketuaku... walau siapa pun rakan sekerjaku...
aku akan mengejar kejayaan.
siapa tau.. dengan semangat darah mudaku...usaha kerasku... kecekapanku...
mungkin akan membuka mata pihak atasan dan mungkin aku akan mengisi kekosongan pegawai suatu hari nanti... berkat doa dan tawakalku serta usahaku... Allah akan membantuku.




bos! sain kat sini.... time kacih....

No comments:

Post a Comment