Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Saturday, March 13, 2010

Alhamdulillah... Dapat keje gomen

Alhamdulillah...
Aku dah dpt keje gomen. Negeri sendiri lak tu. X kisah la gred bpe pon asal keje yg halal. Aku akui aku ni siswazah...graduan unibesiti... Tp korang ingat senang ke nak dpt keje skang??? Gomen lak tu. Aku ni antara insan yg bertuah dpt keje lam masa yg singkat. Nak further study??? Fuh, berpeluh aku. Tobat xmo dah. Bkn xnak cari ilmu lagi...Kalau ikut hati nak je...Tapi material aku kureng r... Lagi satu, aku punya fokus nak study tu dah hilang. Dari tunggu spm aku keje sampailah aku grad..x pernah aku duk saja je menghabiskan boreh. Mesti aku keje. Kurang2 lepas duit makan..top up.. Tak kisah keje apa pun. Mungkin berkat usaha aku + doa family aku..akhirnya aku dpt kerja....
Alkisahnya...Aku masuk t-gas (Terengganu Graduate Attachment Scheme). Dpt elaun RM600 sebulan. Lepas 9 bulan... aku dpt jawatan kosong yg ditawarkan..Dapatlah kerja kat situ.
Nak dijadikan cerita... Ada pulak mulut2 yg duk kte aku pakai kabel la, bodek bos la. Apa kes??? Aku paling x suka org duk tabur fitnah merata2. Memang aku pakai kabel. Korang tau??? Kabel aku...Kederat aku lerr.. Keje cam nak mati. Ibadat x pernah lupa. Doa setiap hari. Sokongan kwn2 dan bos aku...Last2 dpt keje..Diorang pandai mengata je. Tapi aku x kisah. Mulut orang xleh tutup. Bnyak jugak tomahan yang aku terima. Dari kawan sendiri lak tu. Allah itu maha adil. Aku dpt kebaikan di atas kebaikan yg aku lakukan. Sekarang leh berbangga kit walaupun x tetap agi status aku kat tmpt keje aku skang tp at least aku berjaya memberi kebanggaan kpd family aku. Cuma mak ngan ayah aku je x dpt tgk kejayaan aku. Aku x sempat nak kongsi ngan diorang. Tapi aku yakin mereka dapat rasai walaupun dari jauh... Miss U So Much My Mum n Dad... Love u.

No comments:

Post a Comment