Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Thursday, March 25, 2010

Menumpang Kasih



Tetiba je hari ni aku dok dengar gosip2 kat ofis pasal tempat aku kat afis tulah.
Masa aku dapat tau aku akan ditukarkan ke bahagian tu... aku dah mula wondering kat mana lah aku nak duduk.
Tempat tu dahlah x besar mana... cukup2 tuk yang mana ada.
Last2 aku masuk sorang.... xde tempat yang sesuai tuk aku....
So... terpaksalah aku menumpang kasih kat unit lain.





dah beberapa bulan aku duk situ... xde lak dengar soseh2 orang x suka...
tiba2 je semalam adalah orang atas turun bawah.... report kat bos dia... mcm aku ni rampas tempat diorang lak....



abih tu... nak wat camne ekkkk????




penat kepala berfikir ni....



apa buleh buat...
aku sedar aku hanya menumpang... nak menumpang kasih...

dah tu kalau korang nak hambat aku... aku nak dok mana???


kan aku duk depan kan... terlebih glamer lak...
nasib badan...


kang aku brenti kang...
aku nak keje apa lak???
sapu sampah???
jual pisang goreng???
xpun .... amik upah panjat pokok nyor...
baru meraung aku dibuatnye....



malas nak menyusahkan diri pikir mende2 nih..
buat keje lagi bagus...


yang penting aku buat keje aku...
aku x kacau orang... kan? kan?







p/s: cepatlah naik pangkat... nak duk dalam bilik la pulak...

No comments:

Post a Comment