Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Tuesday, March 16, 2010

Sharing Is Caring

Alhamdulillah...
Hari ni murah r
ezeki lagi. Sejak aku keje kat sini, aku x pernah kelaparan. Ada je rezeki yang aku dapat. Oleh sebab banyak kejayaan yang dicapai oleh beberapa staf di ofis aku...(anak dapat spm cemerlang, anugerah pelajar cemerlang n so on..) mereka sume pun pakat2 buat jamuan keraian. Masing2 yang murah rezeki tidak segan silu berkongsi rezeki mereka bersama-sama kami. Makan sakan kami. Alhamdulillah..orang lain yang dapat kejayaan satu ofis kenyang. Allah tak putus2 memberi limpah rahmat kepada kita semua.
Petang pulak...sepatutnya ada meeting. Pergilah beli goreng pisang... Last2..Meeting canceled. Apa lagi..makan lagi. Aku duk sini bukan makin kurus...makin tembam ada lah. Tapi aku bersyukur, orang2 di sini tak pernah lokek ngan kwn2. Mintak 10 hinggit pun diorang leh bagi. Dulu..pernah aku mintak duit ngan bos aku...20 hinggit dia bagi. Masa tu aku ngah traning lagi. Elaun lom masuk siot!!! Bos aku pon bagi lah duit. Bagi aku, diorang nie memang pemurah lah sume. Mungkin gaji pon leh tahan kot. Gomen katakan....
Tapi ada je yang lokek sikit...Takleh nak elak la. Suka makan bila orang belanja tapi nak keluar sendiri bukan main payah. Tapi xpelah. Asal jangan menyusahkan aku sudah....


Tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima







No comments:

Post a Comment