Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Saturday, March 13, 2010

Musim Makan Nasi Minyak

Bulan ni ramai tol wat kenduri. Sana kawen sini kawen. Asal hari Sabtu, mesti aku kena gie kenduri. Member2 lak tue... Ish ish ish..diorang nie maju tol la bab2 kawen nih. Kerja aku xde lain..cari hadiah. Dah member kawen...kenalah bagi hadiah... Xkan nak bagi gula kot. X pon.. Bagi gula2. Hahaha Gila apa. X dibuat org. Apa kte nanti aku buat. Jimat ckit. Hehehe. Jahat la aku nih. X baik buat kwn2 gitu. Xpe lah. Aku hepi tgk kwn2 aku nek pelamin. Aku tolong mkn nasi minyak diorang jelah...tambahkan berat badan aku yg comel nih.
Sebut pasal kawen, seronok tgk kwn2 kawen awal. Muda2 g dah dukung anak. Ok gak. Tapi bila tgk rakan2 sekerja yg ramai lum kawen walaupun umur dah makin sikit... Kesian jugak. Kadang2 kita risau tgk kwn2 sume dah kawen tp kita x kawen ag...tp terfikirkah kita akan perasaan kwn2 yg lum kawen walaupun umur dah lanjut. Kesian..nanti bila dah tua, duk sorang2. Anak2 xde. Harap anak saudara. u pun kalau dekat..kalau jauh??? Walaupun aku x fikir lagi nak kawen dlm masa terdekat ni, tp aku harap aku xkan membujang sampai tua. Nak jugak ada teman bila dah tua2 nanti. So, jgn selalu pandang sedang berseronok je tp sesekali fikirkan juga pada yg sedang bersedih..yg penting mereka sunyi sgt....

No comments:

Post a Comment