Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Monday, March 22, 2010

Apalah Sangat....


Tadi kemaskini fail. Fail yang lama2 zaman tok kaduk aku kena belek... cek kot2 ada dokumen yang x sain lagi ada ke... (orang nak audit nih.... ish ish ish...).
Jumpa la 2 3 biji yang kena kemas kit.
Adalah yang lama zaman fira'un tuh... kena sain pegawai... dahlah dia tu dah tukar bahagian...
Ok. Kumpul fail. Letak satu tempat.



X sangka pegawai yang sepatutnya kita kena gie jumpa dia... datang bilik bos aku... tanya,

"Mana nak sain? Meh saya sain"
Then aku cop, beres.



Lepas tu... ada pulak sain pegawai B yang lom ada lagi....
Dia duk department lain jugak.
Dia ni lain macam kit. Bos aku pon x berani nak tepon dia.
Xpe... aku jumpa dia.



Gielah aku kat tempat dia ngan muka seposennye... budak baru katakan...
Aku ingat dia malas nak cakap banyak then sain je...
Rupa2nya... dia xmo sain.

"Ni bukan saya punya nih"
"Saya xmo sain"



Abis????
Sape yang nak sain.... budus.......
Nyampah aku. Pegawai pun sanggup turun sebab nak menyetelkan kerja kita. Senang je berurusan ngan orang yang senang ni.
Dia ni???
Susah...
Suruh aku bawak minggu depan pulak mengadap muka dia.
Nak baca dulu katanya....
Apalah salahnya dia sain je then bye bye...
Susah sangat ke???
X faham aku.
Betullah kata orang2 kat ofis aku...
Dia ni memang susah berbahasa sikit.
Kalau orang yang dah kenal lama pun dia xmo layan... apatah lagi aku yang dia x kenal pun.
Nama aku pun dia xtau.




Entahlah
Susah hidup dengan orang yang tak abih ngan kesombongan dan kebongkakan.. bukan bongkak... bongok...
Apalah sangat ego seorang pegawai yang x seberapa jika dibandingkan dengan kemurahan dalam membantu kerja2 amal, tolong kawan2...
Kalau diikutkan bukan kerja aku pun.
Kalau masuk court.. aku boleh tuduh dia cuai dalam kerja... terima borang tanpa sain!!!!
Kalau aku jadi bos... orang macam ni x lama kat jabatan aku...
Aku fired!!!!


Hidup ni cuma sementara je.
Masa kita sedang senang nilah kita kena tolong orang, bantu sesama Islam, senangkan apa yang susah...permudahkan semua kerja.
Bukan menyusahkan lagi.
X rugi buat baik pada orang.
Bukan hilang singgit pun kalau tolong orang.
Sekarang macam mana???
Kang aku tiru sain mu kang baru berdosa besor aku nih....
Sakit hati ni sampai ke tulang hitam aku rasa.
Tuhan je yang tau.
Mengapa seorang pegawai yang lebih tinggi tarafnya boleh merendah diri sedangkan dia hanya orang bawahan tapi x boleh menyenangkan sedkit kerja???



Xpe. Tuhan tau apa yang lebih baik.
Ingatlah...bila2 masa Tuhan boleh ambik apa yang pernah diberikanNya dulu.
Jangan terlalu berbangga dengan keduniaan.... sedangkan akhirat jua akan kita tuju suatu hari nanti.



Malas dah aku nak jumpa dia.
Sekali aku dan menyampah... sumpah aku xmo tengok dia lagi.
Tengoklah macam mana minggu depan.
Bukan nak layan dia sorang je (banyak lagi kerja lain aku kena buat)









p/s: kerja untuk cari keredhaan Allah... bukan untuk cari gaduh.. (piece no war)



No comments:

Post a Comment