Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Sunday, March 28, 2010

Ari ni kursus....



ari ni x gie keje...bukan malas la... ari nie aku kursus la...
kursus menulis surat rasmi dan memo berkualiti
sasaran peserta... budak2 baru... staf baru tetap jawatan...staf naik pangkat.... dah r.
sonok gak..kursus 2 hari...so, 2 hari makan tanggung. hehehe
fasilitator...tuan haji abd wahid jais... lecturer universiti malaya... merangkap penceramah dari 'medium books consultancy'.
best jugak jadi lecturer yg pandai bercakap nih. sambil2 kongsi ilmu..leh buat duit gak.


katanya..beliau dari bahagian pentadbiran...dah boring...tukar bahagian akademik lak.
banyak input2 yang leh aku ambik..lagilah aku ni orang baru. banyak benda yang perlu aku tau...walaupun dulu dah belajar masa sekolah..kat u.. tuan haji ada berkata... ibu bapa kita adalah orang lebih bijak dari kita... sebab...diorang masuk u... kita x...
UAT (Universiti Alam Terbentang)...aku setuju...



beberapa bingkisan yang disentuh oleh beliau...
Hamzah Fansuri pernah berkata
"aku mencari Allah sehingga ke Baitullah..tapi aku temuinya di dalam rumah".
Maknanya...walau sejauh mana pun ilmu yang kita cari...walau dengan apa cara sekalipun... kita mungkin akan temuinya di depan mata kita...
seronok dengar cerita tentang anak2nya yang semuanya berjaya... sorang dentist..sorang amik medic kat oversea...sorang masuk mrsm...
"benih yang baik, kalau dibuang ke lautan akan menjadi pulau...dibuang ke hutan akan menjadi pokok2 yang segar dan cantik"



3 perkara yang akan menjadi bekalan kepada kita selepas mati;
- anak yang soleh
- amal jariah
- ilmu yang dimanfaatkan



semoga Allah akan menjadikan kita hamba yang soleh, melahirkan benih yang baik dan dapat menyampaikan ilmu yang berguna kepada anak2 bangsa...insya Allah



layan jap gambo aku amik tadi....

ni name tag aku... cantik gak tag nie...






ngan membe aku...eli


No comments:

Post a Comment