Tinta Kata Sang Puteri

Tiada yang indah pada ibu bapa selain anak-anak yang soleh...
TIada yang lebih bahagia pada seorang suami selain seorang isteri yang solehah...
dan tiada yang lebih bernilai pada Allah selain hambanya yang soleh :)

Saturday, March 20, 2010

Syiling Oh Syling

Bulan nie kempeks giler... Pokai aku...
Apa nak buat baru beli kete..Xmo beli susah nak gerak.
So, belilah sementara stok masih ada.
Aku ni sebenor-benornye...suka kumpul syiling.
Ada duit lebih, aku masuk tabung. Dulu mak aku selalu pesan, selalulah menabung.
Senang tuk masa depan. Tu yang aku ikut tuh....




Kira punya kira.... dapatlah seratus. Fuh!! Boleh tahan. Seingat aku, aku baru amik akhir tahun baru ni...dalam 70 hinggit. Cepat tol dia beranak yer... Nasib baiklah ada tabung tu.
Itulah bank yang selalu aku korek ujung2 bulan.
Khamis ni... gaji!!!!
Tapi....
X sempat kaya gak aku bulan nih.
Hutang ngan kak aku ada lagi 200. Bayar hutang dulu, baru menyimpan pulak.
Aku ni...dapat gaji, cukup2 je. Ciput2 sunggoh.
Baya kete, broadband, utang kerajaan, minyak kete.... last2 apa yang tinggal???

Macam mana nak save tuk kawen ni. Kalau dapat bakal laki yang kaya.... oklah.
Pau banyak sikit duit dia.
Tapi kalau kayap???
Berasap......



Risau jugak aku ni...
Duit memang problem sikit bagi aku.
Tak pernah nak cukup. Mujur aku pompuan. Kalau laki???? Ntahlaerrrr....
Tengoklah camne nanti. Kena save2 sikit la. Apa nak buat. Nafsu membeli tu menggila.
Ada je yang aku nak beli. Bajulah, tudunglah. Mujur aku bukan jenis giler gajet lagi.
Buatnya aku tukar henfon tetiap bulan...x mampos???
Beli kamera la, mp3 la, mcm2 la skang ni.
Belambak kat market.



Aku bersyukur...
Rezeki tak pernah putus. Selalu Tuhan murahkan rezeki aku...
Insya Allah...berkat usaha aku...mesti aku takkan tunduk pada nafsuku lagi.
Lawan! Lawan!


Cayok princess!!! U can do it.

No comments:

Post a Comment